靜下來,檢視疫巿的我

這次疫巿金融災難,芝蛋治損手爛腳,靜下來,分析其中前因。

芝蛋治理財初心是建構被動收入系統,購置的資產都以收息為主,包括直債、債券基金、房託及現金定期,相信CC姐一看便知,今次芝蛋治損手的就是債券基金。

槓桿 :
槓桿是投資的益友,亦是損友。

芝蛋治在城巿銀行購置債券基金,當然是因為城巿銀行可以用基金進行槓桿操作,最終做了槓桿比率是2.75

美股大幅下跌,芝蛋治是知道公司債必會跟隨股票價值下跌,但幅度總會比股票下瀉幅度少,故以佛系心態對待,橫豎月月有息收,待熊轉牛時,價息盡收。

三月初,美國巿場開始恐慌,債券不問價拋售,基金價格每日下跌4 - 5%,槓桿後,損失倍增,以本金計算,每日下瀉8 - 10%;就算股巿有一天半日喘定,在巿場上,不論美國國債及公司債,也繼續被拋售,債券基金價格每日暴跌。

芝蛋治翻看債券基金的歷史,在2008年金融海嘯,美股由最高點下跌50%,芝蛋治戶口中的債券基金,當年價格亦時下調25% - 40%

現在應是熊一,美股只下瀉了30%,起碼還有一年半載屬下行巿。預期跌巿,芝蛋治當然不情願入錢補倉,唯有清掉所有基金。

由於做了槓桿,基金贖回後,本金只剩下55%,就算加上一年的利息收入,也損失了30%


恐慌 :
債券基金中的一藍子債券,相信不是每個投資者都會認真研究。芝蛋治只大概理解基金中包含多少成份的政府債、公司債;投資國家的分佈;是美元債還是本幣債⋯⋯不會研究基金買了什麼公司的債券。

好巿時,月月派息,懶理基金買了什麼;當價格暴跌,發現自己對該基金是毫無所知下,恐懼也應運而生,恐懼產生恐慌,好像快到世界末日,不知價格會暴跌到這一點?唯有拋售,才可停止恐慌。

其他投資物,直債及房託,雖然價格同樣下跌,芝蛋治並沒有一種恐慌的情緒。(可能是暫時沒有)


另一教訓是:雖是佛系投資,日常金融世界的起起跌跌可處之泰然,但今次一隻黑天鵝(武漢肺炎)很明顯地逐漸形成時,就不能太佛系,要有所部署。


在此記事,緊記之。芝蛋治經此一役,會再重新配置資產,達至真正財自。

留言

  1. 唔好話我知係哥條"撚蛇"介紹哥D 害人基金....仲叫人槓大佢收息...

    呢條友害人無數....

    回覆刪除
    回覆
    1. 收息時唔覺,出事才覺得槓大咗。

      刪除
    2. 撚蛇教人按樓加碼槓桿債基,輸起來真係好大鑊,尼排佢唔推介債基啦,只係拍住龍市磚家係咁叫人買樓,我真係好想知究竟撚蛇啲學生有冇人中招

      刪除
  2. 之前已經有唔少人講過低息環境下好多人槓桿賺息差,個金融體系變得好脆弱,一個危機出現就人踩人,要斬手斬腳先可以爬出逃生門。我地就係俾個息差吸引左,而且認為孖展係抵押,唔係純借錢去做「高風險」投資。結果一個浪殺埋黎連人都唔知卷左去邊了。

    因為唔知佢買左啲乜,想俾個理由自己去捱價都唔得所以就會恐慌。其他投資物因為係你選的,至少你仲有理由話因為已經分析過,所以有信心持有。

    反正係咪都已經輸左,當然要汲取教訓下次企返起身!

    回覆刪除
    回覆
    1. YAN兄,給你說中哂。
      所以,我現在有BLOG,記落嚟,將來鬆毛鬆翼時,會唔記得今次嘅教訓

      刪除
  3. 如果師兄唔槓, 你會否繼續持有呢?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我本來計劃係放借貸部份。但後來諗,如預期仍下跌,放咗只係無加大損失。妨且,現時認識嘅投資物及途徑,比我買債券基金時多。依家啲基金跌到走哂樣,唔槓,我諗都會放,但係於几多,我唔肯定。

      刪除
  4. 我同你做緊一樣嘅投資,呢兩個星期不斷放債基,不過今日直債都插得好勁

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔知你喺唔喺在IB 買債
      我剛學IB,在IB的平台,我買了很少美債當試用,損失有限
      我另外投資比較大,喺買咗保險直債及一些內房債斬債。

      KENNY兄,加油 !

      刪除
  5. 作者已經移除這則留言。

    回覆刪除
  6. 投資產品五花八門, 冇話邊隻好邊隻唔好, 有人margin買forex, 有人買紙金, 有人買樓投資收租, 最緊要自己慢慢選擇適合自己的產品, 無謂貶低人的投資取向
    例如同一隻股票, 我會贊成A君買 (因為佢資金厚), 但唔建議B君買(因為佢承受唔到波幅), 呢d係投資吸引嘅地方。
    大家加油, 渡過難關

    回覆刪除
    回覆
    1. 認同CONS 兄說法,各投資物有不同特點及缺點。
      謝謝
      加油

      刪除
  7. Margin 買債基,如果你leverage 高,部分收息如果可以parking 在現金戶口,用來減低債基 leverage比較好

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實,我都有現金放入去,但喺,我估計嗰價會再下瀉,無理由守住下跌資產;不如低位再入。

      刪除
  8. 多謝分享!因本人有買內房債(不是推薦大家)!因一開始買都有10厘!《無得槓桿》!現在有的跌35% (恒大、佳兆業),有的跌10%(陽光城)!因無槓桿,所以 帳面平均 下跌了15%!因有到期保本特性,所以都在佛系坐貨中收息!請問會否是好選擇?

    回覆刪除
    回覆
    1. 內房債息率確吸引,我也有恒大,我嗰條一日跌了10元至約70元,另一條綠景,今年年中到期,價仍很穩。

      另外,有條保險公司債FWD,現時跌到98,YIELD差不多6%

      恒大較大風險,三月一關佢過咗,六月喺佢贖回高𡶶期,要多加留意佢嘅消息同股價

      直債方面,我都喺坐貨中。

      大家努力,互相提醒

      刪除
  9. 這一波金融風暴至今,我一股未賣,因為我始終對長線股市有信心,直債我都有二隻,一隻是係碧桂园另一隻是南豐的永續債,我去年一直持有30%現金,因沒有個槓桿所以我覺得只是 Mark to market 有損失,風險和利益是正比的。
    我在3月18日開始買入 Reits 和 0008 等股票,我覺得這是一生難得的機會。那時這些都有往續 8 厘的股息,就算在當時水平再跌也風險有限還有 8 厘息墊底。

    回覆刪除
  10. 昨天看到信報的文章更加強我的想法,文章說只要你相信這資產不會倒閉,3-5年就會回復股價,公司股價下跌了 30~40%如果 3 年回復原股價30/3=10%,每年有10%回報,30/5=6 如4年回復舊觀有 6%回報。Reits 有7~8 的利息如加上3年回復舊觀,那每年回報就有有17~18%。

    回覆刪除
  11. 謝謝史高治兄分享。
    除了債基,手持直債及股票沒有放過。債基太多未知因素,沒大信心,唯有沽出,買個心安理得。現在也有一堆心儀嘅股票及REITS,靜候買入。

    回覆刪除
    回覆
    1. L sir 的OEF 就是以國債為借口
      內含一堆高風險的產品

      加上高槓桿及OEF 機制
      真係斬左都唔知乜嘢事

      自斬係一個壯士斷臂的決定

      刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

牙痛到不得鳥 ,因為油拔法

投資小記 : 2023年6月

投資年結 - 2023年